Υπάλληλοι: Χρήση πλαστικού χρήματος κατά τη διάρκεια των Capital Controls

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από τα πιστωτικά ιδρύματα, από τα τέλη Ιουνίου που επιβλήθηκαν η τραπεζική αργία και τα capital controls έως τις αρχές Αυγούστου, είχαν εκδοθεί περισσότερες από 1,1 εκ. χρεωστικές κάρτες περίπου σε έναν μήνα, ξεπερνώντας τα 11 εκ. στο σύνολό τους, ενώ η χρήση τους εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Υπάλληλοι: Χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών νέφους (cloud services)

Οι διαδικτυακές υπηρεσίες νέφους παρέχουν την ευχέρεια απομακρυσμένης αποθήκευσης, τοπικής προβολής αρχείων από οπουδήποτε, απομακρυσμένο αυτόματο backup και αυτόματη, άμεση και ασφαλή αποθήκευση δεδομένων και δυνατότητα χρήσης τους από smart κινητό τηλέφωνο, φορητό υπολογιστή, tablet και γενικά συσκευές που συνδέονται στο διαδίκτυο και διαθέτουν περιορισμένο χώρο αποθήκευσης. Ειδικότερα, οι υπηρεσίες νέφους προσφέρουν στους χρήστες διαδικτυακούς…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Υπάλληλοι: Ετήσια Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2014-2015

Η επιλογή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος από τους καταναλωτές, επηρεάζεται από μία σειρά παραγόντων/κριτηρίων, κυριότερα εκ των οποίων είναι: Η ασφάλεια πληρωμών μέσω γνωστού φορέα (44%) Η άμεση εξυπηρέτηση, τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά την πραγματοποίηση της αγοράς (37%) Η ταχύτητα και η ευκολία στην εύρεση και πλοήγηση των ζητούμενων προϊόντων και υπηρεσιών (33%)…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Καταναλωτές: Χρήση πλαστικού χρήματος κατά τη διάρκεια των Capital Controls

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από τα πιστωτικά ιδρύματα, από τα τέλη Ιουνίου που επιβλήθηκαν η τραπεζική αργία και τα capital controls έως τις αρχές Αυγούστου, είχαν εκδοθεί περισσότερες από 1,1 εκ. χρεωστικές κάρτες περίπου σε έναν μήνα, ξεπερνώντας τα 11 εκ. στο σύνολό τους, ενώ η χρήση τους εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Καταναλωτές: Ετήσια Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2014-2015

Οι κυριότεροι προβληματισμοί των on–line αγοραστών, συνοψίζονται ως εξής: Τα έξοδα αποστολής αντιπροσωπεύουν συνήθως μεγάλο ποσοστό ως προς τη συνολική αξία του προϊόντος (24% ή 1 στους 4 καταναλωτές) Το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν προστατεύει τον καταναλωτή σε περίπτωση που προκύψει κάποιο πρόβλημα με τη μεταφορά των προϊόντων (20% ή 1 στους 5 καταναλωτές) Καθυστέρηση…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Επιχειρηματίες: Χρήση πλαστικού χρήματος κατά τη διάρκεια των Capital Controls

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από τα πιστωτικά ιδρύματα, από τα τέλη Ιουνίου που επιβλήθηκαν η τραπεζική αργία και τα capital controls έως τις αρχές Αυγούστου, είχαν εκδοθεί περισσότερες από 1,1 εκ. χρεωστικές κάρτες περίπου σε έναν μήνα, ξεπερνώντας τα 11 εκ. στο σύνολό τους, ενώ η χρήση τους εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Υπηρεσίες Υπολογιστικού Νέφους στις Επιχειρήσεις (CLOUD COMPUTING)

Το υπολογιστικό νέφος (cloud computing) αναφέρεται στις υπηρεσίες τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας που χρησιμοποιούνται μέσω διαδικτύου για την πρόσβαση σε λογισμικό, υπολογιστική δύναμη, χωρητικότητα αποθήκευσης κλπ. Αυτές οι υπηρεσίες έχουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Παραδίδονται από τους εξυπηρετητές (servers) των παρόχων της υπηρεσίας του υπολογιστικού νέφους Μπορούν εύκολα να ανέβουν ή να κατέβουν κλίμακα (π.χ. αριθμός…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Το Ηλεκτρονικού Εμπορίου εμφάνισε σημάδια βελτίωσης το 2014

Η αγορά Ηλεκτρονικού Εμπορίου εμφάνισε σημάδια βελτίωσης το 2014, αφού οι Έλληνες online καταναλωτές, αύξησαν περίπου κατά 10% τον αριθμό των κατηγοριών που αγόρασαν online το 2014. Η ανάπτυξη είναι εμφανής και από τον αριθμό των online αγορών, αφού από μια αγορά ανά μήνα στη διάρκεια του 2013, η εν λόγω αναλογία αυξήθηκε σε τρεις…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Υποεκτιμούνται οι απειλές του BYOD

Πολλοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων πιστεύουν ότι το BYOD (bring-your-own-device) δεν αποτελεί απειλή για την επιχείρησή τους και δεν ενδιαφέρονται να καταβάλουν προσπάθεια για την ασφάλεια των φορητών συσκευών, ενώ οι εργαζόμενοι πιστεύουν ότι η ασφάλεια αποτελεί αποκλειστική ευθύνη της επιχείρησης. 62% των ιδιοκτητών επιχειρήσεων και των εργαζομένων παγκοσμίως χρησιμοποιούν σήμερα τις προσωπικές φορητές συσκευές τους…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μπορεί μία επιχείρηση που διαθέτει ήδη ιστοσελίδα να ενσωματώσει σε αυτή το ηλεκτρονικό της κατάστημα;

Τα τελευταία χρόνια, πολλές εταιρίες  έχουν παρουσία στο Διαδίκτυο. Δημιουργούν μια ιστοσελίδα, στην οποία εμπεριέχονται αναλυτικές πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν, ξεπερνώντας με αυτό τον τρόπο την ανάγκη για επένδυση σε γραφεία, χώρους επαγγελματικών συναντήσεων, καταστήματα κλπ. Οι περισσότερες εταιρίες κατασκευάζουν και διαχειρίζονται τις ιστοσελίδες τους μέσω κάποιου συστήματος διαχείρισης περιεχομένου…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αποτελεί ένα πολύπλοκο υπολογιστικό σύστημα;

Όσον αφορά στο τεχνικό κομμάτι της κατασκευής, ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ηλεκτρονικού καταστήματος συνήθως αποτελείται από τρία διακριτά υποσυστήματα: ένα ηλεκτρονικό καλάθι, ένα σύστημα χρηματικών συναλλαγών και ένα σύστημα μεταφοράς και παράδοσης των προϊόντων. Οι κύριες λειτουργίες του ηλεκτρονικού καλαθιού είναι η αγοραπωλησία προϊόντων ή/και υπηρεσιών, η παρακολούθηση πελατών και των παραγγελιών τους καθώς και η…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τι συμβαίνει εάν οι υπάλληλοι της επιχείρησης δεν διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις;

Είναι σημαντικό προς διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης να επιμορφώνονται συνεχώς οι υπάλληλοί της προκειμένου να είναι ενήμεροι για τις διαδικασίες και τις νέες τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου από την επιχείρηση είναι πιθανόν να χρειαστεί επαναξιολόγηση των αναγκών της σε ανθρώπινο δυναμικό. Αρχικά θα πρέπει να αναλυθούν οι ανάγκες της…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Πως ένας επιχειρηματίας θα πείσει τους πελάτες του να εμπιστευτούν το ηλεκτρονικό του κατάστημα;

Παρόλα τα θετικά για αγοραστές και πωλητές, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει και μειονεκτήματα. Αρκετοί καταναλωτές είναι πιο επιφυλακτικοί στις αγορές τους, σε σχέση με το παραδοσιακό εμπόριο, ειδικότερα αυτοί της μεγαλύτερης ηλικίας που δεν είναι εξοικειωμένοι με το Διαδίκτυο. Επίσης, χάνεται η δυνατότητα να εξετάσουν από κοντά τα προϊόντα και να λύσουν τυχόν απορίες τους…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τι ισχύει από νομικής πλευράς σε περίπτωση που μία επιχείρηση επιθυμεί να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στο εξωτερικό;

Αν μία επιχείρηση πρόκειται να χρησιμοποιήσει το δικτυακό της τόπο για δραστηριότητες και στο εξωτερικό, θα πρέπει να ενημερωθεί για το ενδεχόμενο πρόσθετου κόστους και για τους περιορισμούς σε άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα τους περιορισμούς εξαγωγών, τους κανονισμούς λειτουργίας επιχειρήσεων, τις οδηγίες προστασίας προσωπικών δεδομένων κλπ. Είναι συνεπώς σημαντικό να παρακολουθεί συνεχώς τις εξελίξεις…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Όταν ένας επιχειρηματίας δημιουργεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι πιο εκτεθειμένος σε κινδύνους από το να διαθέτει μόνο φυσικό κατάστημα;

Στο Διαδίκτυο, όπως είναι γνωστό, δεν υπάρχει 100% ασφάλεια. Επιτήδειοι πάντοτε υπάρχουν, αλλά η κρυπτογράφηση και τα συστήματα ασφαλείας αναπτύσσονται συνεχώς. Ωστόσο, κίνδυνοι υπάρχουν και για τις επιχειρήσεις που έχουν μόνο φυσική παρουσία. Για παράδειγμα, ένα φυσικό κατάστημα μπορεί να λεηλατηθεί, να καεί, να πλημμυρίσει κλπ. Η μεγαλύτερη δυσκολία για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Γιατί ένας επιχειρηματίας να επιλέξει να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αντί να ανοίξει ένα μαγαζί;

Μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος μπορεί να απευθυνθεί σε μεγαλύτερη αγορά, σε ολόκληρο τον κόσμο, ξεφεύγοντας από τα στενά όρια της πόλης του. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερες πωλήσεις και αύξηση των κερδών. Ακόμη, δεν πρέπει να παραβλέπει κανείς ότι το κόστος λειτουργίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι πολύ μικρότερο από ένα παραδοσιακό κατάστημα καθώς τα ενοίκια είναι…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τα στοιχεία της επιχείρησης είναι εκτεθειμένα όταν χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό εμπόριο;

Για την προστασία των πληροφοριακών συστημάτων της επιχείρησης (όπως είναι τα intranets και τα extranets, οι βάσεις δεδομένων, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) θα πρέπει να χρησιμοποιούνται τοίχοι προστασίας από εξωτερικές επιθέσεις (firewalls), συστήματα εντοπισμού ιών, ανεπιθύμητου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (spam) κλπ. Είναι απολύτως αναγκαίο να υπάρχει ένα πρόγραμμα δράσης για την περίπτωση που κάποιος χάκερ προσπαθήσει να…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Πως μπορεί να συμβάλει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην οργάνωση μίας επιχείρησης;

Πέρα από τα πλεονεκτήματα που έχει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην αλληλεπίδραση μίας επιχείρησης με τους πελάτες της, μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά και στην εσωτερική οργάνωσή της απλοποιώντας τις διαδικασίες αγοράς, πώλησης, τιμολόγησης κλπ. Επίσης μπορεί να ελαττώσει το κόστος και το χρόνο διεξαγωγής συναλλαγών. Παράλληλα, είναι δυνατόν να βελτιώσει σημαντικά την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών. Με…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Γιατί ένας επιχειρηματίας με επιτυχημένη δραστηριότητα να επεκταθεί στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου;

Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση, για το παραδοσιακό εμπόριο. Πουλώντας on-line, ο έμπορος μειώνει ή και καταργεί τη δική του αλυσίδα διανομής εμπορευμάτων, ελαχιστοποιώντας πάγια έξοδα, όπως ενοίκια ή προσωπικό. Οι μικρομεσαίοι έμποροι μπορούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους, ακόμα και σε αγορές, οι οποίες, υπό οποιεσδήποτε άλλες συνθήκες, θα ήταν απρόσιτες για…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Βασικά Δικαιώματα Καταναλωτή & Tips

Βασικά Δικαιώματα Καταναλωτή Από τον Ιούνιο του 2014, εφαρμόζεται ήδη και στη χώρα μας η οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2011/83/EE που προβλέπει μια σειρά πρόσθετων ρυθμίσεων για το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενισχύοντας σημαντικά τις υπάρχουσες ρυθμίσεις. Σκοπός της οδηγίας είναι η ομοιόμορφη προστασία των Ευρωπαίων καταναλωτών και η διευκόλυνση του διασυνοριακού εμπορίου και των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Δικαίωμα υπαναχώρησης.…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Είναι ασφαλείς οι αγορές μέσω Διαδικτύου και τι να προσέχεις;

Εάν δε γνωρίζεις ένα κατάστημα και θέλεις να παραγγείλεις από αυτό, κάνε πρώτα τη διαδικτυακή σου έρευνα. Εξάλλου κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα, οφείλει να σου παρέχει σε ευδιάκριτο σημείο το είδος και το όνομα της επιχείρησης, την έδρα της και τα διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας με αυτή. Πρέπει να είσαι προσεκτικός ότι το προϊόν που επιλέγεις μέσω…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Συμβουλές προς καταναλωτές

Το ηλεκτρονικό εμπόριο περιλαμβάνει την ψηφιοποίηση των αγορών: αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως είναι το διαδίκτυο. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται και πωλούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και μέσω του Διαδικτύου ή και αποκλειστικά μέσω αυτού αυξάνονται συνεχώς και αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς. Σε αυτά τα ηλεκτρονικά καταστήματα οι καταναλωτές μπορούν…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Συμβουλές προς Υπαλλήλους

Τι πρέπει να κάνετε; Οργανώστε τις δραστηριότητες πραγματοποίησης ηλεκτρονικού εμπορίου στην επιχείρηση, χτίζοντας μια νέα επιχειρηματική στρατηγική. Βελτιώνετε συνεχώς τις διαδικασίες της επιχείρησης, με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, εντάσσοντας το σύνολο των λειτουργιών της επιχείρησης στο ηλεκτρονικό επιχειρείν (οργάνωση, διαχείριση πόρων και ανθρώπινου δυναμικού, συνεχής επιμόρφωση, μάρκετινγκ, πωλήσεις, υπηρεσίες εφοδιασμού (logistics), ασφάλεια, τεχνολογία, πελατειακές…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σχέσεις Επιχείρησεων – Υπαλλήλων

Πως το ηλεκτρονικό εμπόριο διευκολύνει τις σχέσεις της Επιχείρησης και των Υπαλλήλων της: Οι υπάλληλοι επιλέγουν από ηλεκτρονικούς καταλόγους και παραγγέλνουν ηλεκτρονικά τα εξαρτήµατα / υλικά / αναλώσιµα που τους είναι απαραίτητα. Ηλεκτρονικά καταστήµατα στο Intranet της επιχείρησης για τους υπαλλήλους της Επιχείρησης, συνήθως µε έκπτωση. Ηλεκτρονική πρόσβαση στους πόρους της επιχείρησης (βάσεις δεδοµένων, έγγραφα,…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τι είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce);

Τι είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce); Σύμφωνα με την ECA (Electronic Commerce Association): «Το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) καλύπτει οποιαδήποτε μορφή επιχειρηματικής ή διοικητικής συναλλαγής ή ανταλλαγής πληροφοριών, η οποία εκτελείται με τη χρησιμοποίηση οποιασδήποτε τεχνολογίας πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών». Επομένως, με τον όρο ηλεκτρονικό εμπόριο εννοούμε κάθε ολοκληρωμένη συναλλαγή, η οποία εκτελείται αποκλειστικά σε ηλεκτρονικό επίπεδο,…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Στόχοι ηλεκτρονικού εμπορίου

Οι στόχοι του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτείνονται σε όλους τους οικονομικούς τομείς. Οι βασικότερες χρήσεις του σήμερα περιλαμβάνουν την αυτοματοποίηση, την απλοποίηση και τον επανακαθορισμό επιχειρηματικών διεργασιών, τη δημιουργία εξατομικευμένων σχέσεων, τη βελτίωση της ποιότητας και τη δημιουργία υπηρεσιών και προϊόντων, τη μείωση του κόστους και την αύξηση του περιθωρίου κέρδους. Όπως είναι φανερό οι στόχοι…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ