Απάτες με διαδικτυακές αγορές

Ο όρος ‘διαδικτυακές αγορές’ αναφέρεται σε συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή ή μέσω smart phone/tablet. Μπορούμε να πραγματοποιήσουμε τις διαδικτυακές αγορές μας με ή χωρίς πλήρη αυθεντικοποίηση.

Πριν υποβάλλουμε την παραγγελία:

  • Διαβάζουμε προσεκτικά τους όρους και τις προϋποθέσεις, συμπεριλαμβανομένων των «ψιλών γραμμάτων». Οι όροι και οι προϋποθέσεις θα πρέπει να είναι διαθέσιμοι, στην ιστοσελίδα του πωλητή.
  • Ελέγχουμε ότι τα στοιχεία διεύθυνσης του πωλητή είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα και τα αποθηκεύουμε ή τα εκτυπώνουμε, σε περίπτωση που χρειαστεί να επιστρέψουμε το προϊόν. Εάν δεν υπάρχει διαθέσιμη διεύθυνση, προχωρούμε διατηρώντας επιφυλάξεις. Σημειώνουμε την ηλεκτρονική διεύθυνση (url) του καταστήματος.
  • Διαβάζουμε τί αναφέρει ο πωλητής σχετικά με τα έξοδα αποστολής, την νομισματική ισοτιμία και τους εφαρμοστέους φόρους.

Τα περισσότερα διαδικτυακά καταστήματα στέλνουν στους πελάτες επιβεβαίωση μέσω email, αποθηκεύουμε αυτά τα μηνύματα!

Όταν πραγματοποιούμε μια αγορά:

  • Αποθηκεύουμε ή εκτυπώνουμε την περιγραφή και τους όρους και προϋποθέσεις που αναφέρονται από τον πωλητή, τους οποίους πρέπει να αποδεχθούμε πριν την υποβολή της παραγγελίας.
  • Αποδεχόμαστε την αγορά εισάγοντας τον αριθμό και ημερομηνία λήξης της κάρτας μας στη διαδικτυακή φόρμα και ακολουθούμε τις οδηγίες του πωλητή. Εάν το διαδικτυακό κατάστημα χρησιμοποιεί πλήρη αυθεντικοποίηση, θα ανακατευθυνθούμε/ μεταφερθούμε άμεσα στην υπηρεσία ηλεκτρονικής τραπεζικής (της τράπεζάς μας) για αυθεντικοποίηση.
  • Αποθηκεύουμε ή εκτυπώνουμε το αποδεικτικό πληρωμής που εμφανίζεται/διατίθεται από τον πωλητή.
  • Διατηρούμε τις αποθηκευμένες ή εκτυπωμένες πληροφορίες σε περίπτωση που χρειαστούν σε μετέπειτα έλεγχο ή σύγκριση.

Λάθος χρέωση;

Συνήθη λάθη σε διαδικτυακές αγορές αποτελούν η παράδοση λάθος/διαφορετικών προϊόντων ή υπηρεσιών, ελαττωματικών ή κατεστραμμένων προϊόντων και η μη παραλαβή των προϊόντων.

  • Εάν αντιμετωπίσουμε πρόβλημα με κάποιο προϊόν ή την παράδοση αυτού, επικοινωνούμε πρώτα με το κατάστημα που πραγματοποιήσαμε την αγορά. Κατά προτίμηση, χρησιμοποιούμε την αποστολή e-mail, ώστε να υπάρχει καταχωρημένη η επικοινωνία.
  • Εάν δεν μπορούμε να επιλύσουμε το πρόβλημα με τον πωλητή, επικοινωνούμε με την εξυπηρέτηση πελατών της τράπεζάς μας. Θα μας παρέχουν περαιτέρω πληροφορίες, όπως για παράδειγμα εάν θα χρειαστεί να υποβάλλουμε καταγγελία στην αστυνομία.

Θυμηθείτε:

  • Αποθηκεύουμε όλα τα έγγραφα που σχετίζονται με την αγορά.
  • Η πρώτη μας ενέργεια είναι πάντα η επικοινωνία με τον πωλητή για την επίλυση του θέματος.
  • Εάν προσφύγουμε στην τράπεζα, προσκομίζουμε αντίγραφο της ηλεκτρονικής μας αλληλογραφίας με τον πωλητή.
  • Εάν επιστρέψουμε ελαττωματικά ή κατεστραμμένα προϊόντα, πάντα το κάνουμε μέσω συστημένου ταχυδρομείου. Διατηρούμε την απόδειξη με τον αριθμό αποστολής καθώς μπορεί να το χρειαστούμε αργότερα.

Πέσαμε θύμα διαδικτυακής απάτης. Τί πρέπει να κάνουμε;

  • Το καταγγέλλουμε σε αστυνομική ή δικαστική αρχή.
  • Εάν πληρώσουμε το προϊόν με πιστωτική, χρεωστική ή προπληρωμένη κάρτα, το αναφέρουμε στην τράπεζά μας. Ίσως να έχουμε το δικαίωμα επιστροφής των χρημάτων μας.

Χρυσοί κανόνες διαδικτυακών αγορών: 

Διαβάστε περισσότερα 

cyberalert Image

Post a comment

Your email address will not be published.

Related Posts