Καλύτερα ασφαλής παρά εξαπατημένος

  • Ποτέ δε δίνουμε τον αριθμό της κάρτας μας, το PIN ή οποιαδήποτε άλλη πληροφορία, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).
  • Εάν δεν πραγματοποιήσουμε αγορά, δεν καταχωρούμε τα στοιχεία της κάρτας μας. Υπάρχουν για παράδειγμα διαδικτυακά παιχνίδια και απατηλοί διαγωνισμοί που έχουν μοναδικό σκοπό να αποσπάσουν τα στοιχεία της κάρτας μας.
  • Πολλά διαδικτυακά καταστήματα πιθανόν να μας ζητήσουν να αποθηκεύσουμε τις λεπτομέρειες πληρωμής. Σκεφτόμαστε διπλά πριν αποφασίσουμε και βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε κατανοήσει τους κινδύνους που ελλοχεύουν – όπως να παραβιασθεί/παραποιηθεί ο ιστότοπος από κυβερνο-εγκληματίες. Τα περισσότερα επώνυμα καταστήματα έχουν ισχυρή πολιτική ασφαλείας για τον πελάτη.
  • Αγοράζουμε από αξιόπιστες πηγές. Πραγματοποιούμε αγορές από εταιρείες και καταστήματα που γνωρίζουμε ή έχουμε χρησιμοποιήσει ξανά στο παρελθόν και ελέγχουμε τις αξιολογήσεις του κάθε πωλητή σε γνωστές ιστοσελίδες που περιέχουν αξιολογήσεις. Για διαδικτυακές αγορές, σιγουρευόμαστε ότι χρησιμοποιούμε τα πρωτόκολλα ασφαλείας και ρωτάμε την τράπεζα μας ή τον εκδότη της κάρτας μας σχετικά με αυτό.
  • Όταν αυτό είναι δυνατό, κάνουμε τις διαδικτυακές αγορές μας σε ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν πλήρη αυθεντικοποίηση.
  • Εάν η ιστοσελίδα δεν υποστηρίζει πλήρη αυθεντικοποίηση, σιγουρευόμαστε ότι τα δεδομένα που αποστέλλονται είναι κατάλληλα προστατευμένα.Ελέγχουμε ότι υπάρχει το εικονίδιο του κλειστού λουκέτου ή της κλειδωμένης κλειδαριάς στο κάτω μέρος του παραθύρου του φυλλομετρητή και η γραμμή διεύθυνσης το URL να αρχίζει με https://αντί http:/.
  • Δε στέλνουμε χρήματα σε κάποιον που δεν γνωρίζουμε. Εάν κάποιος μας προσεγγίσει μέσω διαδικτύου και μας ζητήσει χρήματα, σκεφτόμαστε εάν θα δίναμε μετρητά σε άγνωστο πρόσωπο στο δρόμο.
  • Όταν αγοράζουμε μέσω διαδικτύου από άλλο άτομο, δε στέλνουμε χρήματα προκαταβολικά στον πωλητή. Εάν είναι δυνατόν, ασκούμε το δικαίωμα της πρότερης παραλαβής των προϊόντων (διαδικασία αντικαταβολής).
  • Πριν δώσουμε τα στοιχεία της κάρτας μας για πληρωμή συνδρομητικής υπηρεσίας, μέσω διαδικτύου, μαθαίνουμε πώς μπορούμε να σταματήσουμε αυτή την υπηρεσία και τις επερχόμενες χρεώσεις που συνδέονται με αυτή.
  • Αποθηκεύουμε πάντα όλα τα παραστατικά (έγγραφα) που συσχετίζονται με διαδικτυακές αγορές. Ενδέχεται να χρειαστούν για τον καθορισμό των όρων και προϋποθέσεων της αγοράς ή για την απόδειξη της πληρωμής των προϊόντων.
  • Ορισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα εκτός Ευρώπης μπορεί να ζητήσουν αντίγραφο της κάρτας και του διαβατηρίου μας, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι η παραγγελία γίνεται από τον πραγματικό κάτοχο κάρτας. Ποτέ δε στέλνουμε τα στοιχεία της κάρτας μας μέσω μη κρυπτογραφημένου e-mail. Αν δε δώσουμε αυτά τα στοιχεία, το κατάστημα είναι πιθανόν να μην αποστείλει την παραγγελία μας.
  • Μαθαίνουμε για τις οικονομικές συναλλαγές. Όταν ελέγχουμε τους μηνιαίους λογαριασμούς της τράπεζάς μας, θα πρέπει να είμαστε σε θέση να αναγνωρίζουμε κάθε πραγματοποιηθείσα αγορά. Θυμόμαστε, ότι είναι πιθανό ένας έμπορος να έχει διαφορετικό όνομα στο κατάστημα από αυτό που θα αναφέρεται στη τραπεζική συναλλαγή. Αναφέρουμε στην τράπεζά μας οποιαδήποτε παράξενη δραστηριότητα.
  • Είμαστε πολύ προσεκτικοί με τις ελκυστικές προσφορές και πληροφορίες που μπορούμε να βρούμε ηλεκτρονικά ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Εάν ακούγεται πολύ καλό για να είναι αλήθεια, πιθανότατα να μην είναι.
  • Είμαστε επιφυλακτικοί με ανεπιθύμητα e-mails. Δεν ανοίγουμε συνημμένα ή κλικάρουμε σε συνδέσμους που μπορεί να περιέχονται σε αυτά, ακόμα κι αν φαίνεται ότι προέρχονται από έναν έμπιστο έμπορο, καθώς ενδέχεται να αποτελούν μέρος ηλεκτρονικής απάτης “ψαρέματος”.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

  • Διαβάζουμε τους Όρους και Προϋποθέσεις των εφαρμογών για κινητά πριν τις κατεβάσουμε στη φορητή μας συσκευή, ειδικά αν μας ζητούν να καταχωρίσουμε τα στοιχεία της κάρτας μας.
  • Χρησιμοποιούμε προπληρωμένες κάρτες για να εγγραφούμε σε συνδρομητικές υπηρεσίες μέσω εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα.
  • Όταν δίνουμε το tablet στο παιδί μας, βεβαιωνόμαστε ότι οι αγορές εντός παιχνιδιών με την κάρτα μας δεν είναι δυνατές χωρίς την εισαγωγή κωδικού PIN που γνωρίζουμε μόνο εμείς.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

  •         Προστατεύουμε τον υπολογιστή, το laptop, το tablet και το smartphone μας με ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης και με προγράμματα ασφαλείας όπως το λογισμικό προστασίας από ιούς / λογισμικό antispyware.
  • Κατεβάζουμε αρχεία ή λογισμικό μόνο από αξιόπιστες πηγές. Εάν εμφανιστεί ένα αναδυόμενο παράθυρο στον υπολογιστή μας, υποδεικνύοντας ότι πρέπει να κάνουμε λήψη, δεν κάνουμε κλικ στο κουμπί OK εκτός και αν κατανοούμε τι είναι.
  • Χρησιμοποιούμε πρωτόκολλα HTTPS και SSL κατά την περιήγηση στο διαδίκτυο. Αναζητούμε το σύμβολο λουκέτου στη γραμμή διεύθυνσης, ειδικά όταν κάνουμε online πληρωμή. Οι αξιόπιστοι ηλεκτρονικοί πωλητές χρησιμοποιούν συνήθως ένα ασφαλές πρωτόκολλο.

Η κάρτα μας είναι εξίσου πολύτιμη με τον τραπεζικό μας λογαριασμό. Ας την διαφυλάξουμε!

Μόνο εγκληματίες θα ζητήσουν τους κωδικούς της ηλεκτρονικής τραπεζικής μας ή τα στοιχεία της κάρτας μας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφώνου. Ούτε η τράπεζά μας ούτε οι αστυνομικές αρχές θα μας ζητήσουν ποτέ κάτι τέτοιο.

Αν αποκαλύψουμε τους κωδικούς της ηλεκτρονικής μας τραπεζικής ή τα στοιχεία της κάρτας μας σε άγνωστο άτομο, ακυρώνουμε την κάρτα και επικοινωνούμε αμέσως με την τράπεζά μας.

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

https://www.europol.europa.eu/activities-services/public-awareness-and-prevention-guides/payment-card-fraud-prevention-alert

Post a comment

Your email address will not be published.

Related Posts