Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Ο αριθμός των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυξάνεται συνεχώς…ενώ νέες πλατφόρμες εμφανίζονται και αυξάνουν την απήχηση τους κυρίως στα άτομα νεαρής ηλικίας…
Μήπως διαθέτετε κι εσείς ένα λογαριασμό σε κάποιο από τα social media;
Λέμε ΝΑΙ στη χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, ακολουθώντας όμως βασικούς κανόνες.
Ασφάλεια λογαριασμού:
- Αφιερώνουμε λίγο χρόνο για να διαβάσουμε τους όρους χρήσης κάθε σελίδας.
- Ασφαλίζουμε τους λογαριασμούς μας με ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, διαφορετικούς για κάθε λογαριασμό, τους οποίους αλλάζουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Έτσι αν κάποιος ανακαλύψει τον κωδικό μας, δεν θα έχει πρόσβαση σε όλους τους λογαριασμούς.
- Χρησιμοποιούμε την επιλογή «έλεγχος ταυτότητας δύο παραγόντων (2 step verification)», ορίζουμε back-up e-mail και ενημερωνόμαστε για τις ρυθμίσεις ασφαλείας σε όλους τους λογαριασμούς μας.
- Κρατάμε τους λογαριασμούς μας ιδιωτικούς διαμορφώνοντας τις ρυθμίσεις απορρήτου.
Προσωπικά δεδομένα
- Πριν αναρτήσουμε, σκεφτόμαστε τα δικαιώματά μας αλλά και τα δικαιώματα των άλλων.
- Δεν αποκαλύπτουμε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα στις αναρτήσεις μας, όπως: διεύθυνση κατοικίας, οικονομικές πληροφορίες, αριθμό τηλεφώνου.
- Σκεφτόμαστε ότι τα stories που αναρτούμε μπορεί να δηλώνουν πολλές φορές που βρισκόμαστε, με ποιους ή πληροφορίες για την οικογενειακή και οικονομική σας κατάσταση.
- Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι κάποιες αναρτήσεις μας στα Social Media μπορεί να προκαλέσουν αναστάτωση στη ζωή μας; Ορισμένες αναρτήσεις μας μπορεί να στιγματίσουν την διαδικτυακή μας ταυτότητα και να έχουν αντίκτυπο στην πραγματική μας ζωή.
- Ελέγχουμε παλιότερες δημοσιεύσεις μας και διαγράφουμε αυτές που μπορεί να βλάψουν την εικόνα μας.
Αιτήματα φιλίας και fake λογαριασμοί:
Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται και με τα αιτήματα φιλίας και ακολούθησης (follow), ιδιαίτερα εάν προέρχονται από φίλους φίλων. Αρκετοί ψεύτικοι “fake” λογαριασμοί δημιουργούνται για να μας παραπλανήσουν. Θυμόμαστε στο διαδίκτυο δεν είναι όλα όπως φαίνονται…Οι χρήστες μπορεί να αποκρύπτουν την πραγματική τους ταυτότητα χρησιμοποιώντας ψεύτικες φωτογραφίες και στοιχεία. Μπορεί ακόμη και να προσφέρουν προς πώληση πλαστά προϊόντα μέσω των λογαριασμών τους. Θυμόμαστε, εάν κάποιος χρήστης μας ενοχλεί, τον αναφέρουμε στον διαχειριστή της ιστοσελίδας, πατώντας την επιλογή Αναφορά/Μπλοκάρισμα (Report/Block).
Ελέγχουμε μερικά βασικά σημάδια πλαστών προφίλ:
- Υπάρχουν πολλές αναρτήσεις, αλλά λίγες συνομιλίες και επαφές με μέλη.
- Μας αποστέλλουν αιτήματα για την αποστολή χρημάτων ή για την αποκάλυψη ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων.
- Υπάρχει έλλειψη σχετικής πιστοποίησης (verification) από το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, εάν ανήκει σε δήθεν αναγνωρίσιμο πρόσωπο ή σε οργανισμό.
- Μας στέλνουν ανεπιθύμητα μηνύματα και διαμοιράζουν τον ίδιο σύνδεσμο επανειλημμένα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Δεν ξεχνάμε, δεν ανοίγουμε υπερσυνδέσμους (links) και συνημμένα που στέλνουν άγνωστοι ή ακόμη και γνωστοί μας, αν δεν βεβαιωθούμε ότι όντως προέρχονται από αυτούς.
Πριν επιτρέψουμε σε μία εφαρμογή να αποκτήσει πρόσβαση στο προφίλ μας, διαβάζουμε προσεκτικά τις πληροφορίες στις οποίες θα έχουμε πρόσβαση και τις ενέργειες που θα μπορεί να πραγματοποιήσει στο προφίλ μας.
Θυμόμαστε να αποσυνδεόμαστε (log out) από τα social media όταν τελειώσουμε τη δραστηριότητά μας! ‘Ώστε να μην έχει πρόσβαση σε αυτόν κάποιος άλλος.
Κρατάμε τον έλεγχο στους λογαριασμούς μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενημερωνόμαστε….
Post a comment Cancel reply
Related Posts
Εκδικητική πορνογραφία και ψυχολογία
Εκδικητική πορνογραφία και ψυχολογία Ο δράστης μπορεί να είναι είτε ένας γνωστός στην πραγματική ζωή…
Εκδικητική πορνογραφία – σύγχρονη ανάπτυξη τεχνολογιών
Εκδικητική πορνογραφία – Σύγχρονες τεχνολογίες Την τελευταία 20ετία, η γρήγορη ανάπτυξη των τεχνολογιών οδήγησε σε…
Έλεγχος ταυτότητας δύο παραγόντων (2FA)
Έλεγχος ταυτότητας δύο παραγόντων (2FA) Ο έλεγχος ταυτότητας δύο παραγόντων (2-FA) είναι μια σημαντική πρόσθετη…
Κωδικοί κλειδώματος
Κωδικοί ασφαλείας – Passwords Αλλάζουμε τον προεπιλεγµένο κωδικό χειρισµού του router και δημιουργούμε έναν νέο,…