Παρόλα τα θετικά για αγοραστές και πωλητές, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει και μειονεκτήματα. Αρκετοί καταναλωτές είναι πιο επιφυλακτικοί στις αγορές τους, σε σχέση με το παραδοσιακό εμπόριο, ειδικότερα αυτοί της μεγαλύτερης ηλικίας που δεν είναι εξοικειωμένοι με το Διαδίκτυο. Επίσης, χάνεται η δυνατότητα να εξετάσουν από κοντά τα προϊόντα και να λύσουν τυχόν απορίες τους ρωτώντας τον υπάλληλο. Το βασικότερο είναι να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον στο οποίο τόσο ο πελάτης όσο και ο επιχειρηματίας να αισθάνονται ασφαλείς για την πραγματοποίηση των συναλλαγών. Για τον απλό καταναλωτή τα ουσιαστικά χαρακτηριστικά είναι η πίστη ότι ο παραλήπτης δεν θα χειρισθεί τα δεδομένα με μη αναμενόμενο τρόπο και η εμπιστοσύνη ότι η διαδικτυακή διαδικασία του εμπορίου θα είναι ίδια με την παραδοσιακή διαδικασία.
Πως μία επιχείρηση μπορεί να προσελκύσει πελάτες μέσω της διαδικτυακής της παρουσίας;
Βασικό συστατικό για την επιτυχημένη παρουσία μίας επιχείρησης στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η διαμόρφωση ενός ελκυστικού και ενημερωμένου διαδικτυακού κόμβου, ο οποίος πληροί όλες τις προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση ασφαλών συναλλαγών. Επιπλέον, ο διαδικτυακός κόμβος θα πρέπει να είναι απλός, εύχρηστος και γρήγορος, ενώ απλή πρέπει να είναι και η διαδικασία εύρεσης συγκεκριμένων προϊόντων. Τέλος, σημαντικό είναι οι τιμές των προϊόντων να διατηρούνται στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα.