Τρόπος δράσης - Modus operandi
Οδηγίες - Τί πρέπει να κάνω
Επίθεση με κρυπτογράφηση των αρχείων των συσκευών μας (ransomware)
Επισκεπτόμαστε την ειδική πλατφόρμα “No More Ransom” στην ιστοσελίδα https://www.nomoreransom.org/el/about-the-project.html η οποία έχει φτιαχτεί με συνεργασία Υπηρεσιών Επιβολής του Νόμου, εταιρειών IT Security και άλλων φορέων (Netherlands’ police, Europol’s European Cybercrime Centre, Kaspersky, McAfee, κλπ).
Σε αυτή την πλατφόρμα, μπορούμε να ελέγξουμε αν υπάρχει κλειδί αποκρυπτογράφησης για την περίπτωσή μας. Μπορούμε να ανεβάσουμε ενδεικτικά ένα κρυπτογραφημένο αρχείο μας, ώστε να ελέγξουμε αν μπορεί να αποκρυπτογραφηθεί με κάποιο ήδη γνωστό κλειδί αποκρυπτογράφησης που υπάρχει ήδη (Europol “https://youtu.be/_dt8KvxOZTA”)
Εφόσον επιθυμούμε να υποβάλουμε μήνυση είναι απαραίτητο να μεταβούμε στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή της περιοχής μας, ώστε να ξεκινήσει η ποινική διερεύνηση της υπόθεσης.
Για τη διευκόλυνση της διαδικασίας, έχουμε έτοιμο το ιστορικό του συμβάντος, (εκτυπωμένο) και όποιο άλλο στοιχείο πιθανόν μπορεί να φανεί χρήσιμο για τους αστυνομικούς κατά την έρευνα (email επικοινωνίας με τον δράστη, cryptowallet του δράστη, υπερσυνδέσμους-links, αρχεία καταγραφής-log files κλπ)
Παράνομη πρόσβαση («χακάρισμα») σε ήδη υφιστάμενο λογαριασμό Internet Banking ή δημιουργία λογαριασμού Internet Banking με υποκλαπέντα στοιχεία χρήστη
Μιλάμε ΑΜΕΣΑ με την Τράπεζά μας και ακολουθούμε τις οδηγίες της είτε σε περίπτωση που μέσω τηλεφώνου ή μέσω κακόβουλης ιστοσελίδας (phishing) ή μέσω email ή με άλλο τρόπο:
- μας έχουν υποκλέψει στοιχεία πιστωτικών ή χρεωστικών και άλλων καρτών, κωδικούς internet banking, κωδικό μιας χρήσης (OTP) ή κάποια άλλη πληροφορία, ή
- με τα υποκλαπέντα στοιχεία δημιουργηθεί Internet Banking στο όνομά μας, έτσι ώστε να μπλοκαριστούν άμεσα οι λογαριασμοί και οι κάρτες μας και να αποφευχθεί κλοπή χρημάτων.
Αν έχει γίνει ήδη μεταφορά ή κλοπή χρημάτων από τους λογαριασμούς μας, ακολουθούμε τις οδηγίες της Τράπεζας σε κάθε περίπτωση (π.χ. υποβολή αιτήματος αμφισβήτησης συναλλαγών προς την Τράπεζα, κλπ)
Επειδή πολλές τράπεζες χρησιμοποιούν εφαρμογές επικοινωνίας όπως το VIBER για να μας στέλνουν κωδικούς μίας χρήσης για σύνδεση ή έγκριση συναλλαγών μέσω internet banking, θα πρέπει να ελέγξουμε αν έχουμε ακόμη πρόσβαση στην εφαρμογή αυτή. Σε περίπτωση που έχουμε χάσει την πρόσβαση πρέπει να επικοινωνήσουμε άμεσα με τον διαχειριστή της εφαρμογής Viber .
Εφόσον επιθυμούμε να υποβάλουμε μήνυση είναι απαραίτητο να μεταβούμε στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή της περιοχής μας, ώστε να ξεκινήσει η ποινική διερεύνηση της υπόθεσης.
Έχουμε εκτυπωμένα τα στοιχεία-αποδείξεις που μπορεί να διευκολύνουν στην έρευνα των αρχών (αριθμοί τηλεφώνων, τραπεζικοί λογαριασμοί, αποδεικτικά κακόβουλων μεταφορών-εμβασμάτων των χρημάτων, email, τηλεφωνικούς αριθμούς, υπερσυνδέσμους-links κλπ) και τα συμπεριλαμβάνουμε στη μήνυση που θα υποβάλουμε.
Υποκλοπή στοιχείων μέσω phishing links σε σελίδες ή σε emails ή σε SMS (σελίδες υποκλοπής στοιχείων σύνδεσης, username-password ή υποκλοπής λοιπών στοιχείων και προσωπικών δεδομένων)
Ενημέρωση των διαδικτυακών φίλων για το συμβάν ώστε να μην πέσουν οι ίδιοι θύματα απάτης από τον κακόβουλο διαχειριστή που πλέον έχει τον έλεγχο του προφίλ μας
Προσπαθούμε να ανακτήσουμε τον λογαριασμό μας, ΜΟΝΟ επικοινωνώντας με την ίδια την εταιρεία μέσω της ιστοσελίδας και της υποστήριξης που παρέχεται μέσω αυτής (Help center, support center κλπ)
Εφόσον επιθυμούμε να υποβάλουμε μήνυση είναι απαραίτητο να μεταβούμε στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή της περιοχής μας, εφόσον θέλουμε να διερευνηθεί αυτό ως αξιόποινη πράξη.
Συγκεντρώνουμε-εκτυπώνουμε τα στοιχεία και το περιεχόμενο επικοινωνίας του κακόβουλου χρήστη, όπως το απατηλό-παραπλανητικό περιεχόμενο του email ή της ιστοσελίδας, τα URL (ηλεκτρονική διεύθυνση) που αντιστοιχούν στην ιστοσελίδα «ψαρέματος» των στοιχείων μας, τις κεφαλίδες (headers)* του απατηλού email που λάβαμε καθώς και κάθε άλλη πληροφορία μπορεί να βοηθήσει στην ποινική έρευνα
Υποκλοπή λογαριασμού viber
Αν υποψιάζεστε ότι ο λογαριασμός σας στο Viber έχει παραβιαστεί, είναι ζωτικής σημασίας να ενεργήσετε άμεσα για να ανακτήσετε τον έλεγχο και να προστατεύσετε τα προσωπικά σας δεδομένα. Η κύρια μέθοδος αντιμετώπισης είναι να επικοινωνήσετε απευθείας με την ομάδα υποστήριξης του Viber μέσω επίσημων καναλιών.
● Επικοινωνήστε με την Υποστήριξη του Viber: Το συνιστώμενο βήμα είναι να συμπληρώσετε τη φόρμα επικοινωνίας στην επίσημη ιστοσελίδα του Viber. Όταν συμπληρώνετε τη φόρμα, είναι σημαντικό να δηλώσετε ξεκάθαρα ότι ο λογαριασμός σας έχει παραβιαστεί, είτε στο θέμα είτε στην περιγραφή. Μπορείτε να βρείτε τη φόρμα στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://help.viber.com/hc/en-us/requests/new?ticket_form_id=5377663333917
● Παροχή Λεπτομερών Πληροφοριών: Όταν επικοινωνήσετε με την ομάδα υποστήριξης του Viber, περιγράψτε αναλυτικά τι συνέβη και επισυνάψτε στιγμιότυπα οθόνης (screenshots) που τεκμηριώνουν την υπόθεση. Αν εξαπατηθήκατε και αποκαλύψατε τον προσωπικό σας κωδικό PIN, εξηγήστε τις συνθήκες. Όσο περισσότερες πληροφορίες παρέχετε, τόσο καλύτερα θα μπορέσει η ομάδα να σας βοηθήσει.
Η ομάδα υποστήριξης του Viber θα εξετάσει την περίπτωσή σας και θα σας καθοδηγήσει στα επόμενα βήματα. Αυτό ενδέχεται να περιλαμβάνει ανταλλαγή email για την επιβεβαίωση της ταυτότητάς σας και την παροχή περαιτέρω διευκρινίσεων.
● Χρηματοοικονομικά στοιχεία: Αν πιστεύετε ότι η παραβίαση μπορεί να εξέθεσε τραπεζικά σας δεδομένα, επικοινωνήστε άμεσα με την τράπεζά σας για να ακυρώσετε ή να αναστείλετε τις χρεωστικές και πιστωτικές σας κάρτες.
● Άλλοι λογαριασμοί: Αν υποψιάζεστε ότι οι χάκερ απέκτησαν πρόσβαση και σε άλλους λογαριασμούς σας (όπως μέσα κοινωνικής δικτύωσης), αλλάξτε άμεσα τους κωδικούς πρόσβασης αυτών των λογαριασμών.
● Η υπομονή είναι σημαντική: Η ανάκτηση ενός παραβιασμένου λογαριασμού μπορεί να χρειαστεί χρόνο και ενδέχεται να απαιτήσει πολλαπλές επικοινωνίες με την ομάδα υποστήριξης.
Οδηγός Ασφάλειας και Προστασίας Χρηστών Rakuten Viber
Η Rakuten Viber, αφοσιωμένη στην ασφάλεια των χρηστών της, καταπολεμά ενεργά το spam και την μη ασφαλή επικοινωνία στην πλατφόρμα της. Πέρα από τις ενσωματωμένες λειτουργίες ασφαλείας όπως η προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση από άκρο σε άκρο, τα εξαφανιζόμενα μηνύματα και οι κρυφές συνομιλίες, το Viber βοηθά τους χρήστες να αναγνωρίσουν κοινές τακτικές spam και απάτης. Αυτός ο οδηγός διασφαλίζει ότι όλοι οι χρήστες – από τεχνολογικά καταρτισμένους έως εκείνους που χρειάζονται υποστήριξη – μπορούν να απολαμβάνουν μία ασφαλή εμπειρία στην κορυφαία εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων στην Ελλάδα.
Τι είναι τα μηνύματα spam;
Spam είναι τα ανεπιθύμητα, επαναλαμβανόμενα μηνύματα που αποστέλλονται σε πολλούς χρήστες, συχνά για διαφημιστικούς λόγους ή για να ξεκινήσει εγκληματική δραστηριότητα.
Συνήθως οι spammers:
- Στέλνουν αντίγραφα του ίδιου μηνύματος σε πολλούς χρήστες
- Έχουν κακόβουλο σκοπό
- Προωθούν περιεχόμενο χωρίς συναίνεση
- Διαδίδουν ψευδείς ή παραπλανητικές πληροφορίες
- Περιέχουν προσβλητικό περιεχόμενο
Αλυσιδωτά Μηνύματα
Συνήθως υπόσχονται τύχη ή ανταμοιβές, ζητώντας από τους χρήστες να τα προωθήσουν σε άλλους. Ωστόσο, μπορεί να περιλαμβάνουν παραπλανητικούς ισχυρισμούς, ψεύτικα βραβεία ή απειλές διαγραφής λογαριασμού. Μην τα προωθείτε και αγνοήστε τα.
Μηνύματα/Κλήσεις με στόχο το χρηματικό όφελος
Απάτες που υπόσχονται εύκολο εισόδημα συνήθως ζητούν προσωπικά δεδομένα ή προκαταβολή. Προσποιούνται ότι είναι επίσημοι φορείς όπως τράπεζες ή εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Αν σας ζητούν χρήματα ή στοιχεία, πρόκειται πιθανώς για απάτη.
Πώς να παραμείνετε ασφαλείς
- Όλες οι λειτουργίες του Viber είναι προστατευμένες με κρυπτογράφηση από άκρο σε άκρο από το 2016
- Το Viber δεν έχει πρόσβαση στο περιεχόμενο των συνομιλιών
- Ενεργοποιήστε το ‘Auto Spam Check’ στις Ρυθμίσεις > Απόρρητο
- Αναφέρετε το spam μέσω screenshot και μπλοκάρετε τον αποστολέα
Αξιοποιήστε τα χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως
- Επιβεβαίωση 2 βημάτων (PIN + email)
- Εξαφανιζόμενα μηνύματα
- Κρυφές συνομιλίες με PIN
- Κλείδωμα εφαρμογής στο PC
- Απόκρυψη ‘Εμφανίστηκε’ & ‘Online’
- Απόκρυψη φωτογραφίας προφίλ από μη επαφές
- Φάκελος ‘Αιτήματα Μηνυμάτων’
- Έλεγχος ποιοι μπορούν να σας προσθέσουν σε ομάδες
- Επαληθευμένοι λογαριασμοί επιχειρήσεων (Blue Tick)
- CallerID για Android
Αν λάβετε ανεπιθύμητο (spam) μήνυμα στο Viber
- Μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους, μην αλληλεπιδράσετε με τον αποστολέα και μην προωθήσετε το μήνυμα στις επαφές σας.
● Αναφέρετε τον spammer* επικοινωνώντας με την υποστήριξη του Viber, στέλνοντας στιγμιότυπο οθόνης του μηνύματος και τον αριθμό τηλεφώνου από τον οποίο στάλθηκε (βεβαιωθείτε ότι ο αριθμός τηλεφώνου φαίνεται στο screenshot).
● Αποκλείστε τον αποστολέα – δεν θα λαμβάνετε πλέον μηνύματα από αυτόν τον αριθμό.
● Βοηθήστε να παραμείνει το Viber ελεύθερο από spam – φροντίστε να αναφέρετε πάντα τους spammers. Δείτε πώς:
Ενεργοποίηση αυτόματου ελέγχου ανεπιθύμητων μηνυμάτων
Προστατευτείτε από τους spammers επιτρέποντας στο Viber να ελέγχει μηνύματα από άτομα με τα οποία δεν έχετε επικοινωνήσει στο παρελθόν μέσω της εφαρμογής. Οι αλγόριθμοι εντοπισμού spam χρησιμοποιούνται για να ανιχνεύουν μη φυσιολογική χρήση της εφαρμογής και να μπλοκάρουν αυτόματα τους αντίστοιχους λογαριασμούς.
Ο έλεγχος spam σαρώνει μηνύματα που περιέχουν διευθύνσεις email, συνδέσμους και αριθμούς τηλεφώνου για να εντοπίσει κακόβουλο περιεχόμενο ή ύποπτους αποστολείς. Το σύστημα είναι αυτόματο και βασίζεται στη μηχανική μάθηση, αξιοποιώντας την ανατροφοδότηση των χρηστών.
Πώς να το ενεργοποιήσετε στο κινητό:
- Ανοίξτε το Viber
● Πατήστε Περισσότερα
● Πατήστε Ρυθμίσεις
● Πατήστε Απόρρητο
● Πατήστε Αυτόματος έλεγχος spam
⚠️ Σημαντικό: Η τεχνολογία ασφαλείας του Viber δεν μπορεί να διαβάσει ούτε να αποθηκεύσει τα δεδομένα σας. Σαρώνει μόνο email, συνδέσμους και αριθμούς τηλεφώνου, συγκρίνοντάς τα με βάση δεδομένων spam.
Μηνύματα από μη αποθηκευμένες επαφές
Σε μηνύματα από άγνωστους αποστολείς, θα εμφανίζεται η επιλογή «Αναφορά spam» απευθείας μέσα στην εφαρμογή.
Μπλοκάρισμα αριθμών spam
Μπλοκάροντας έναν αριθμό τηλεφώνου, βοηθάτε το σύστημα anti-spam του Viber να αναγνωρίσει πηγές ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Η αναφορά ενός μηνύματος είναι ακόμη πιο άμεσος τρόπος να ειδοποιήσετε την ομάδα υποστήριξης ότι ένας αριθμός είναι spammer.
Αν σας προσεγγίσει ύποπτος λογαριασμός, ανοίξτε το chat και επιλέξτε «Αυτό είναι spam» ή «Αποκλεισμός». Μετά από αρκετές αναφορές, ο αριθμός θα αποκλειστεί από το σύστημα του Viber.
Διπλή Επαλήθευση (2-Step Verification)
Χάρη στη δυνατότητα αυτή, μπορείτε να προστατεύσετε επιπλέον τον λογαριασμό σας με PIN και email.
● Ορίστε έναν εξαψήφιο PIN και επιβεβαιώστε το email σας.
● Ο PIN απαιτείται για σύνδεση στο Viber σε κινητό ή υπολογιστή.
● Αν ξεχάσετε τον PIN, μπορείτε να επανασυνδεθείτε μέσω του email σας.
● Οι μη εξουσιοδοτημένοι χρήστες δεν μπορούν να απενεργοποιήσουν τον λογαριασμό σας από υπολογιστή χωρίς PIN.
Μηνύματα που εξαφανίζονται (Disappearing Messages)
- Διαθέσιμο σε ιδιωτικές και ομαδικές συνομιλίες
● Μπορείτε να ορίσετε χρονοδιακόπτη αυτοκαταστροφής για το μήνυμα
● Δυνατότητα αποστολής μηνυμάτων, φωτογραφιών, βίντεο ή αρχείων που εξαφανίζονται μετά από: 10 δευτερόλεπτα, 1 λεπτό, 1 ώρα ή 1 ημέρα
● Αν ο συνομιλητής κάνει screenshot, το Viber σας ειδοποιεί
Ενεργοποίηση: Στο chat, πατήστε το εικονίδιο χρονόμετρου και επιλέξτε τον χρόνο εξαφάνισης.
Κρυφές συνομιλίες (Hidden Chats)
Το Viber επιτρέπει την απόκρυψη επιλεγμένων συνομιλιών από τη λίστα συνομιλιών. Η πρόσβαση σε αυτές γίνεται μόνο με PIN. Χρήσιμο όταν η συσκευή χρησιμοποιείται από πολλούς.
- Σε Android: Πατήστε παρατεταμένα στη συνομιλία → επιλέξτε Απόκρυψη → ορίστε PIN
● Σε iOS: Σύρετε τη συνομιλία αριστερά → επιλέξτε Απόκρυψη → ορίστε PIN
Κλείδωμα οθόνης στο Viber για υπολογιστή
- Μπορείτε να ορίσετε κωδικό πρόσβασης στο Viber για desktop ώστε να αποτρέψετε την πρόσβαση σε συνομιλίες σας από άλλους.
● Ενεργοποίηση: Ανοίξτε το Viber στον υπολογιστή → πατήστε τις 3 τελείες πάνω αριστερά → επιλέξτε Κλείδωμα οθόνης Viber.
Απόκρυψη κατάστασης “Είδα” και “Online“
Μπορείτε να αποκρύψετε το πότε είδατε μηνύματα και το αν είστε ενεργοί.
Ρυθμίσεις → Απόρρητο → απενεργοποιήστε τις σχετικές επιλογές.
Απόκρυψη φωτογραφίας προφίλ από αγνώστους
Απενεργοποιήστε την προβολή της φωτογραφίας σας σε μη αποθηκευμένες επαφές:
Περισσότερα → Ρυθμίσεις → Απόρρητο → Απενεργοποιήστε το “Εμφάνιση της φωτογραφίας σας”.
Αιτήματα μηνυμάτων (Message Requests)
Προσκλήσεις από αγνώστους για συμμετοχή σε συνομιλίες ή κανάλια μεταφέρονται αυτόματα στον φάκελο “Αιτήματα Μηνυμάτων”. Αν τις αποδεχτείτε, μεταφέρονται στη λίστα συνομιλιών σας. Η λειτουργία αυτή είναι ενεργοποιημένη από προεπιλογή.
Έλεγχος ποιοι μπορούν να σας προσθέτουν σε ομάδες
- Ρυθμίσεις → Απόρρητο → Ποιος μπορεί να σας προσθέτει σε ομάδες
● Επιλογές: Οποιοσδήποτε ή Μόνο οι επαφές σας
Επαλήθευση επωνυμιών (Brands’ Verification)
Οι επίσημοι επαγγελματικοί λογαριασμοί στο Viber φέρουν μπλε σήμα επιβεβαίωσης που επιβεβαιώνει τη γνησιότητά τους.
Caller ID – Αντιμετώπιση spam κλήσεων
Το Caller ID είναι εργαλείο κατά των spam κλήσεων. Εμφανίζει το όνομα καλούντος ώστε να μπορείτε να αποφασίσετε αν θα απαντήσετε ή όχι.
Διαθέσιμο σε Android από έκδοση 21.1 και άνω → Ρυθμίσεις → Κλήσεις και Μηνύματα → Ενεργοποίηση Caller ID.
Απάτη ή απόπειρα απάτης μέσω τηλεφωνικής κλήσης
Εφόσον επιθυμούμε να καταγγείλουμε το συμβάν, καλούμε το κέντρο της Άμεσης Δράσης στον αριθμό 100 ή μεταβαίνουμε στην πλησιέστερη Αστυνομική αρχή.
Έχουμε εκτυπωμένη κάθε πληροφορία που μπορεί να αποτελέσει στοιχείο που θα διευκολύνει τους αστυνομικούς στην έρευνα για το συμβάν, ώστε να την παραδώσουμε στη συνέχεια κατά την υποβολή της μήνυσης
Αναφέρουμε όλες τις λεπτομέρειες του συμβάντος και φυσικά του τηλεφώνου που μας κάλεσε και τέλεσε την τηλεφωνική απάτη ή την απόπειρά της, καθώς και κάθε άλλη πληροφορία σχετικά με αυτό
Απάτη με χρήση (ή μέσω) αγγελίας, από ιστοσελίδα αγγελιών ή από έντυπο καταχώρησης αγγελιών (εφημερίδες, περιοδικά κ.α.)
Μιλάμε ΑΜΕΣΑ με την Τράπεζά μας σε περίπτωση που μας έχουν υποκλέψει στοιχεία κάρτας, κωδικούς internet banking, κωδικό μιας χρήσης (OTP, extra PIN κλπ) ή κάποια άλλη πληροφορία, έτσι ώστε να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να αποφευχθεί η αφαίρεση χρημάτων ή η αφαίρεση επιπλέον χρημάτων στο μέλλον.
Αν έχει γίνει ήδη μεταφορά/κλοπή των χρημάτων μας, ακολουθούμε τις οδηγίες της Τράπεζας σε κάθε περίπτωση.
Υποβάλλουμε έγκληση/μήνυση στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή της περιοχής μας, προκειμένου να διερευνηθεί αυτό ως αξιόποινη πράξη.
Για τη διευκόλυνση της διαδικασίας, έχουμε εκτυπωμένα τα στοιχεία-αποδείξεις που μπορεί να διευκολύνουν την έρευνα των αρχών (αριθμοί τηλεφώνων, τραπεζικοί λογαριασμοί, αποδεικτικά κακόβουλων μεταφορών-εμβασμάτων των χρημάτων, email, τηλεφωνικούς αριθμούς, υπερσυνδέσμους-links κλπ) και κυρίως το URL της αγγελίας εφόσον πρόκειται για ηλεκτρονική αγγελία.
Απάτη με υποδυόμενους τεχνικούς μεγάλων εταιρειών πληροφορικής
ΑΜΕΣΑ αποσυνδέουμε τον υπολογιστή μας και το κινητό μας από το internet, εφόσον έχουμε δώσει στον δράστη πρόσβαση σε αυτά
ΑΜΕΣΑ από κάποια άλλη “καθαρή” συσκευή αλλάζουμε κωδικούς σε ΟΛΟΥΣ τους λογαριασμούς (accounts) που έχουμε, ιδιαίτερα σε κρίσιμες ιστοσελίδες όπως Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (email), Internet Banking, Social Media (Facebook, Instagram κλπ) και σε οποιοδήποτε άλλο λογισμικό ή ιστοσελίδα συνδεόμασταν από τη «χακαρισμένη» συσκευή, καθώς υπάρχει πιθανότητα οι επιτιθέμενοι να μας έχουν υποκλέψει τους κωδικούς που είχαμε αποθηκευμένους σε αυτήν.
Απευθυνόμαστε σε εξειδικευμένο τεχνικό, προκειμένου να προβεί σε όλες τις ενέργειες που θα μας επιτρέψουν να χρησιμοποιήσουμε εκ νέου τις συσκευές μας με ασφάλεια. Ενδεικτικά παραθέτουμε άρθρα-αναρτήσεις της εταιρείας MICROSOFT:
(Προστασία από απάτες τεχνικής υποστήριξης της Microsoft)
(Αποφυγή και αναφορά απάτης τεχνικής υποστήριξης στη Microsoft)
Υποβάλλουμε έγκληση / μήνυση στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή της περιοχής μας, προκειμένου να διερευνηθεί ως αξιόποινη πράξη.
Εφόσον επιθυμούμε να υποβάλουμε μήνυση είναι απαραίτητο να μεταβούμε στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή της περιοχής μας, ώστε να ξεκινήσει η ποινική διερεύνηση της υπόθεσης.
Εκδικητική Πορνογραφία
Αν σας απειλούν ότι οπτικοακουστικό υλικό με ευαίσθητο περιεχόμενο θα δημοσιευτεί ή θα διανεμηθεί με σκοπό να σας αναγκάσουν να στείλετε επιπλέον υλικό ή να πληρώσετε, εφαρμόστε τα ακόλουθα βήματα:
- Αν είστε ανήλικος/η: takeitdown.ncmec.org
- Αν είστε ενήλικος/η: stopncii.org
Έλεγχος ταυτότητας δύο παραγόντων (2FA) και πώς τον χρησιμοποιείτε
Ο έλεγχος ταυτότητας δύο παραγόντων (2-FA)
είναι μια σημαντική πρόσθετη δυνατότητα
διασφάλισης λογαριασμού email. Το 2FA είναι μια
διαδικασία που απαιτεί να εισαγάγετε δύο διαφορετικούς κωδικούς πρόσβασης για να ξεκλειδώσετε τον λογαριασμό σας. Η πρώτη επαλήθευση
είναι ο μοναδικός κωδικός πρόσβασής σας. Η
δεύτερη επαλήθευση είναι ένας κωδικός περιορισμένου χρόνου που αποστέλλεται σε συσκευή της
επιλογής σας. Ωστόσο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δακτυλικό αποτύπωμα ή άλλη βιομετρική
σάρωση στη θέση του. Η ιδέα είναι ότι μόνο ο
ιδιοκτήτης του νόμιμου λογαριασμού θα πρέπει
να έχει πρόσβαση στο δεύτερο κομμάτι των δεδομένων επαλήθευσης, αυξάνοντας δραστικά το
επίπεδο ασφαλείας. Για παράδειγμα, όταν συνδέεστε στον λογαριασμό email σας, εισάγετε τον
ασφαλή κωδικό πρόσβασής σας. Επειδή έχετε το
2-FA ενεργοποιημένο, λίγα λεπτά αργότερα
λαμβάνετε έναν εξαψήφιο κωδικό που πρέπει να
εισαγάγετε στον πίνακα σύνδεσης πριν λήξει ο
κωδικός. Χωρίς τον δεύτερο κωδικό, ο λογαριασμός email σας παραμένει κλειδωμένος.