Μπορεί μία επιχείρηση που διαθέτει ήδη ιστοσελίδα να ενσωματώσει σε αυτή το ηλεκτρονικό της κατάστημα;

Τα τελευταία χρόνια, πολλές εταιρίες  έχουν παρουσία στο Διαδίκτυο. Δημιουργούν μια ιστοσελίδα, στην οποία εμπεριέχονται αναλυτικές πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν, ξεπερνώντας με αυτό τον τρόπο την ανάγκη για επένδυση σε γραφεία, χώρους επαγγελματικών συναντήσεων, καταστήματα κλπ. Οι περισσότερες εταιρίες κατασκευάζουν και διαχειρίζονται τις ιστοσελίδες τους μέσω κάποιου συστήματος διαχείρισης περιεχομένου…

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αποτελεί ένα πολύπλοκο υπολογιστικό σύστημα;

Όσον αφορά στο τεχνικό κομμάτι της κατασκευής, ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ηλεκτρονικού καταστήματος συνήθως αποτελείται από τρία διακριτά υποσυστήματα: ένα ηλεκτρονικό καλάθι, ένα σύστημα χρηματικών συναλλαγών και ένα σύστημα μεταφοράς και παράδοσης των προϊόντων. Οι κύριες λειτουργίες του ηλεκτρονικού καλαθιού είναι η αγοραπωλησία προϊόντων ή/και υπηρεσιών, η παρακολούθηση πελατών και των παραγγελιών τους καθώς και η…

Τι συμβαίνει εάν οι υπάλληλοι της επιχείρησης δεν διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις;

Είναι σημαντικό προς διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης να επιμορφώνονται συνεχώς οι υπάλληλοί της προκειμένου να είναι ενήμεροι για τις διαδικασίες και τις νέες τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου από την επιχείρηση είναι πιθανόν να χρειαστεί επαναξιολόγηση των αναγκών της σε ανθρώπινο δυναμικό. Αρχικά θα πρέπει να αναλυθούν οι ανάγκες της…

Πως ένας επιχειρηματίας θα πείσει τους πελάτες του να εμπιστευτούν το ηλεκτρονικό του κατάστημα;

Παρόλα τα θετικά για αγοραστές και πωλητές, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει και μειονεκτήματα. Αρκετοί καταναλωτές είναι πιο επιφυλακτικοί στις αγορές τους, σε σχέση με το παραδοσιακό εμπόριο, ειδικότερα αυτοί της μεγαλύτερης ηλικίας που δεν είναι εξοικειωμένοι με το Διαδίκτυο. Επίσης, χάνεται η δυνατότητα να εξετάσουν από κοντά τα προϊόντα και να λύσουν τυχόν απορίες τους…

Τι ισχύει από νομικής πλευράς σε περίπτωση που μία επιχείρηση επιθυμεί να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στο εξωτερικό;

Αν μία επιχείρηση πρόκειται να χρησιμοποιήσει το δικτυακό της τόπο για δραστηριότητες και στο εξωτερικό, θα πρέπει να ενημερωθεί για το ενδεχόμενο πρόσθετου κόστους και για τους περιορισμούς σε άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα τους περιορισμούς εξαγωγών, τους κανονισμούς λειτουργίας επιχειρήσεων, τις οδηγίες προστασίας προσωπικών δεδομένων κλπ. Είναι συνεπώς σημαντικό να παρακολουθεί συνεχώς τις εξελίξεις…

Όταν ένας επιχειρηματίας δημιουργεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι πιο εκτεθειμένος σε κινδύνους από το να διαθέτει μόνο φυσικό κατάστημα;

Στο Διαδίκτυο, όπως είναι γνωστό, δεν υπάρχει 100% ασφάλεια. Επιτήδειοι πάντοτε υπάρχουν, αλλά η κρυπτογράφηση και τα συστήματα ασφαλείας αναπτύσσονται συνεχώς. Ωστόσο, κίνδυνοι υπάρχουν και για τις επιχειρήσεις που έχουν μόνο φυσική παρουσία. Για παράδειγμα, ένα φυσικό κατάστημα μπορεί να λεηλατηθεί, να καεί, να πλημμυρίσει κλπ. Η μεγαλύτερη δυσκολία για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον…

Γιατί ένας επιχειρηματίας να επιλέξει να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αντί να ανοίξει ένα μαγαζί;

Μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος μπορεί να απευθυνθεί σε μεγαλύτερη αγορά, σε ολόκληρο τον κόσμο, ξεφεύγοντας από τα στενά όρια της πόλης του. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερες πωλήσεις και αύξηση των κερδών. Ακόμη, δεν πρέπει να παραβλέπει κανείς ότι το κόστος λειτουργίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι πολύ μικρότερο από ένα παραδοσιακό κατάστημα καθώς τα ενοίκια είναι…

Τα στοιχεία της επιχείρησης είναι εκτεθειμένα όταν χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό εμπόριο;

Για την προστασία των πληροφοριακών συστημάτων της επιχείρησης (όπως είναι τα intranets και τα extranets, οι βάσεις δεδομένων, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) θα πρέπει να χρησιμοποιούνται τοίχοι προστασίας από εξωτερικές επιθέσεις (firewalls), συστήματα εντοπισμού ιών, ανεπιθύμητου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (spam) κλπ. Είναι απολύτως αναγκαίο να υπάρχει ένα πρόγραμμα δράσης για την περίπτωση που κάποιος χάκερ προσπαθήσει να…

Πως μπορεί να συμβάλει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην οργάνωση μίας επιχείρησης;

Πέρα από τα πλεονεκτήματα που έχει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην αλληλεπίδραση μίας επιχείρησης με τους πελάτες της, μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά και στην εσωτερική οργάνωσή της απλοποιώντας τις διαδικασίες αγοράς, πώλησης, τιμολόγησης κλπ. Επίσης μπορεί να ελαττώσει το κόστος και το χρόνο διεξαγωγής συναλλαγών. Παράλληλα, είναι δυνατόν να βελτιώσει σημαντικά την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών. Με…

Γιατί ένας επιχειρηματίας με επιτυχημένη δραστηριότητα να επεκταθεί στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου;

Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση, για το παραδοσιακό εμπόριο. Πουλώντας on-line, ο έμπορος μειώνει ή και καταργεί τη δική του αλυσίδα διανομής εμπορευμάτων, ελαχιστοποιώντας πάγια έξοδα, όπως ενοίκια ή προσωπικό. Οι μικρομεσαίοι έμποροι μπορούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους, ακόμα και σε αγορές, οι οποίες, υπό οποιεσδήποτε άλλες συνθήκες, θα ήταν απρόσιτες για…