Οδηγός προστασίας της ΕΑΔ από τεχνικές εξαπάτησης – Covid 19

Η πανδημία της νόσου του κορωνοϊού – COVID 19 επηρεάζει άμεσα την καθημερινότητά μας, την οικονομία, τη δημόσια υγεία, τις μεταφορές και τα δίκτυα επικοινωνίας. Δυστυχώς, όπως και στην περίπτωση άλλων φυσικών καταστροφών (πλημμύρες, τυφώνες, δασικές πυρκαγιές, σεισμοί κ.ά.), ο κορωνοϊός έχει και μία ακόμα πολύ επικίνδυνη συνέπεια: δημιουργεί πρόσφορο έδαφος και «ευκαιρίες» για απάτες…

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ενημερώνει τους πολίτες σχετικά με προσπάθειες εξαπάτησης και περιπτώσεις διασποράς ψευδών ειδήσεων, μέσω διαδικτύου, με αφορμή τον κορωνοϊό (COVID–19).

Το τελευταίο διάστημα στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος περιέρχονται καταγγελίες πολιτών και ενημερώσεις από την Interpol και τη Europol για πολλές περιπτώσεις διαδικτυακών απατών, από δράστες που εκμεταλλευόμενοι την ανησυχία των πολιτών εξαιτίας του κορωνοϊού (COVID–19), επιχειρούν να αποκομίσουν παράνομο οικονομικό όφελος. Συγκεκριμένα, οι δράστες επιχειρούν να εξαπατήσουν τα θύματά τους με τις ακόλουθες μεθοδολογίες…

Καταναλωτές: Χρήση πλαστικού χρήματος κατά τη διάρκεια των Capital Controls

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από τα πιστωτικά ιδρύματα, από τα τέλη Ιουνίου που επιβλήθηκαν η τραπεζική αργία και τα capital controls έως τις αρχές Αυγούστου, είχαν εκδοθεί περισσότερες από 1,1 εκ. χρεωστικές κάρτες περίπου σε έναν μήνα, ξεπερνώντας τα 11 εκ. στο σύνολό τους, ενώ η χρήση τους εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο…

Καταναλωτές: Ετήσια Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2014-2015

Οι κυριότεροι προβληματισμοί των on–line αγοραστών, συνοψίζονται ως εξής: Τα έξοδα αποστολής αντιπροσωπεύουν συνήθως μεγάλο ποσοστό ως προς τη συνολική αξία του προϊόντος (24% ή 1 στους 4 καταναλωτές) Το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν προστατεύει τον καταναλωτή σε περίπτωση που προκύψει κάποιο πρόβλημα με τη μεταφορά των προϊόντων (20% ή 1 στους 5 καταναλωτές) Καθυστέρηση…

Βασικά Δικαιώματα Καταναλωτή & Tips

Βασικά Δικαιώματα Καταναλωτή Από τον Ιούνιο του 2014, εφαρμόζεται ήδη και στη χώρα μας η οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2011/83/EE που προβλέπει μια σειρά πρόσθετων ρυθμίσεων για το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενισχύοντας σημαντικά τις υπάρχουσες ρυθμίσεις. Σκοπός της οδηγίας είναι η ομοιόμορφη προστασία των Ευρωπαίων καταναλωτών και η διευκόλυνση του διασυνοριακού εμπορίου και των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Δικαίωμα υπαναχώρησης.…

Είναι ασφαλείς οι αγορές μέσω Διαδικτύου και τι να προσέχεις;

Εάν δε γνωρίζεις ένα κατάστημα και θέλεις να παραγγείλεις από αυτό, κάνε πρώτα τη διαδικτυακή σου έρευνα. Εξάλλου κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα, οφείλει να σου παρέχει σε ευδιάκριτο σημείο το είδος και το όνομα της επιχείρησης, την έδρα της και τα διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας με αυτή. Πρέπει να είσαι προσεκτικός ότι το προϊόν που επιλέγεις μέσω…

Συμβουλές προς καταναλωτές

Το ηλεκτρονικό εμπόριο περιλαμβάνει την ψηφιοποίηση των αγορών: αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως είναι το διαδίκτυο. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται και πωλούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και μέσω του Διαδικτύου ή και αποκλειστικά μέσω αυτού αυξάνονται συνεχώς και αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς. Σε αυτά τα ηλεκτρονικά καταστήματα οι καταναλωτές μπορούν…